Thursday, August 10, 2006

"Dey Chuttia "

Seperti yang biasa dilalui masa kat GIA TM dulu, masa dekat-dekat audit nak habis ni bermacam-macam isu timbul, especially ketidakpuasan hati dengan team leader (in this case, Irina).

Since Ricardo dah balik Brazil untuk uruskan visa dia ke US (dia transferred from Rio de Janeiro ke Houston), tinggallah aku dan Tio. Tak kira waktu breakfast ke ataupun di dalam kereta dari ofis ke hotel, Tio (dan aku juga) akan meluahkan rasa tidak puas hati terhadap apa yang kami lalui di penghujung audit ni - last minute review by team leader, unreasonable requests etc - dalam bahasa masing-masing.

Walaupun dia sedar yang banyak term-term Indon yang dia guna dlm conversation tu aku tak paham (siapa boleh tengok "Ada Apa Dengan Cinta" tanpa perlu baca subtittle?), terusan aje dia menceceh mengutuk the TL. Haha. "I love Bahasa Indonesia" kata Ain.

2 Comments:

Blogger SF said...

gambar Tio? kan ada kat earlier post whereby all 4 of us posed in front of gate of india. i hope you don't tertukar between tio and ricardo - difference is pretty obvious (and jgn tertuka tio dgn mamat botak tu jugak - itu aku haha)

9:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

i love bahasa malaysia too! tapi kan dua2 ini sama aja dong...

10:14 PM  

Post a Comment

<< Home