Sunday, August 06, 2006

aku takde allowance

Slb bukan mcm TM. Kalau kena assignment oversea mcm aku di India ni skang, mana ada allowance apa2. Apa yg dia bagi cuma – accommodation, and apa2 yg aku makan dia tanggung. Tapi subject to actual receipt aa. Means kalau aku makan and ada resit USD100 for per day, dia bayar USD100. Kalau makan dan resit cuma RM20 sehari pun, RM20 lah dia bayar aku.

Kalau macam TM, masa gi Cambodia dulu, dia bagi RM220 per day, fixed. So ada lah peluang utk buat duit, i.e. makanlah berjimat sikit, say rm50 per day, dah dpt RM170 duit extra per day, kalau 2 mggu dah RM2380.

So one might ask - apa yg bestnya assignment oversea with slb? Takde untung apa2. Makin habis ada la sbb sure nak kena spend nak jalan2 sikit2 masa weekend and beli souvenir utk anak beranak sekampung. Hurmmm… mmg takde untung dari segi duit la. Tapi, yg bestnya, dpt hidup dalam luxury (wlpn temporary hehe). Naik keter power yang chauffeur-driven, laundry takyah susah2 hantar kedai but at the press of a button dan kompeni sponsor plak, dan paling bestest – makan kat restaurant fancy tiap2 malam, contohnya Spice Route ni, lauded as one of the best restaurant in Asia. Heh heh heh:


0 Comments:

Post a Comment

<< Home